+36 30 900 6228 | 1031 Budapest, III. kerület, Kaszásdűlő, Boglya u. 1. fsz. kapcsolat@egyboglya.hu

Mit fejleszt, mire jó a drámajáték?

2020. jan. 10.Közösség2 hozzászólás

Mit, kit fejleszt a drámajáték?

A drámajáték mindenkinek jót tesz. Akár gyereknek, akár felnőttnek biztosítja azt a védett környezetet, amelyben biztonságos a kommunikáció. A mindennapok terepe nem ez. A drámajáték elsősorban a kommunikációt fejleszti, de ezen keresztül a személyiséget is. 
Vannak olyan gyerekek, akik bátortalanabbul kommunikálnak, kapcsolódnak. Nekik sokat segít ezt a játékos módszer az önismeretben, társismeretben. Tudjuk milyen fontosak a visszajelzések, pozitív megerősítések még felnőtt korban is. 

Drámajáték foglalkozás vagy drámajáték csoport?

1-1 drámajáték foglalkozás is jó eszköz a gyerekek, felnőttek személyiségfejlesztésében, élményfeldolgozás segítésében. A drámacsoportban a gyerekek bizonyos (min. félév) időt eltöltenek egymás társaságában. Nálunk, az alapítványnál elsősorban a kisebbekre fókuszálunk, amikor drámacsoportot, a nyári táborokban drámajáték foglalkozásokat tartunk. Az idén iskolába menő még nagycsoportos óvodások iskolaérettsége nem egyforma. A szabálykövetésben, figyelem tartásában, fókuszálásában is sokat tud segíteni ez a játékos módszer. Az SNI-s státuszú vagy lassabban érő gyerekeknek kifejezetten ajánljuk. A kis létszám (max. 10-12 fő) alkalmas arra, hogy odafigyelve, a gyerekek egyéniségére koncentráljunk. Kommunikációs problémák esetén, viselkedési-, magatartási zavarok esetén is segít a gyermeknek, családnak a drámajáték.

A játékot a gyerekek veszik a legkomolyabban!

A gyerekek nagyon komolyan veszik a játékot és respektálják, ha van olyan felnőtt, aki szintén. Haragonics Zalán drámainstruktor szakos hallgatóval, drámacsoport vezetővel 2-3 éves munkakapcsolatunk van. Ő is komolyan veszi a játékot. A csoportfoglalkozásokon biztonságos közegben szerepjátékokat, közösségi játékokat, drámajáték technikákat alkalmaznak, gyakorolnak. A gyerekek kis csoportban kapnak megerősítést, visszajelzést a kommunikációjukról. Megtanulják a foglalkozások során, hogy a másikat nem változtathatják meg, de a saját hozzáállásukat, kommunikációjukat igen.