Egyboglya Közösség -Egyboglya Alapítvány
Minden, amit rólunk tudni lehet vagy érdemes…
- Gyerekeknek segítünk a szabadidő hasznos eltöltésében, készségeik fejlesztésében.
- Kamaszoknak segítünk személyiségük, kommunikációs készségeik fejlesztésében, hogy megtalálják önmagukat, választott hivatásukat.
- Középiskolásoknak segítünk, akik közösségi szolgálati helyet keresnek és ki szeretnék próbálni magukat gyerekekkel, kamaszokkal való tevékenységekben.
- Szülőknek segítünk a munka-magánélet összeegyeztetésében, szülői kompetenciáik fejlesztésében. Számukra támogató helyi közösségeket szervezünk.
- Közösségeknek (helyi, munkahelyi, társasházi) segítünk, akik a fókuszt a gyermekeket nevelő családokra, a jobb kommunikációra, döntéshozatalra, közösségfejlesztésre helyezik.
- Egyetemistáknak segítünk, akik választott hívatásukat közelebb szeretnék vinni a gyerekekhez. Pedagógus szakos hallgatóknak gyakorlati terepet biztosítunk, számukra mentor programot működtetünk.
- Nyugdíjasoknak segítünk, akik hasznosan, aktívan szeretnék eltölteni a szabadidejüket.
Van egy közösségi terünk Óbudán (Egyboglya Közösségi Tér), de otthon érezzük magunkat a mezőségi falvakban is.
Szakemberekkel, egyetemistákkal valósítjuk meg programjainkat.
Munkatársaink a foglalkozások, kurzusok, projektek, táborok, programok alkalmával a közösségi-, tapasztalati tanulásra, tevékenységre, pályaorientációra, élménypedagógiára, környezeti nevelésre helyezik a hangsúlyt.
Szívesen fogadjuk önkéntes jelentkezését, akik idejüket egyboglyás közösségi célokra fordítanák.
Céljaink
Miért csináljuk azt, amit csinálunk?
Célunk, hogy a gyerekeknek élményeket, tapasztalatokat adjunk, amelyeket felnőtt életükhöz fel tudnak használni. Tanulásukat, továbbtanulásukat segítjük a mutimittanulsz projektben középiskolások, egyetemisták bevonásával.
Célunk, hogy a kamaszok személyiségét, kommunikációs készségeit, társas kapcsolati kultúrájukat fejlesszük. Számukra pályaorientációs alkalmakat szervezünk.
Célunk, hogy a családokat, szülőket segítsük a családi működés, családi élet-, programok szervezésében, munka-magánélet kihívásaiban, lelki egészségük gondozásában, közösségi tanulásukban, szülői kompetenciáik fejlesztésében.
Célunk, hogy a gyermekeket ellátó intézményeknek, iskoláknak, szakembereiknek olyan programokat kínáljunk, melyek az oktató-nevelő munkát, környezeti nevelést, tapasztalati tanulást, közösségi kompetenciák fejlesztését segítik. Célunk, hogy ezekkel az intézményekkel, szervezetekkel közös projekteket valósítsunk meg.
Célunk, hogy pedagógusoknak, gyerekek körül tevékenykedő szakembereknek olyan speciális önismereti, élménypedagógiai foglalkozásokat kínáljunk, amelyek nekik segítenek abban, hogy önazonosak, pihentek, kiegyensúlyozottak legyenek. Célunk, hogy az együtt nevelés a szülőkkel, családokkal gördülékenyebben valósuljon meg.
Célunk, hogy a helyi közösségek (munkahelyi, társasházi, települési) társas kapcsolati-, kommunikációs-, közösségszervezési készségei fejlődjenek.
Célunk, hogy a családok megtapasztalják, együtt könnyebb gyerekeket nevelni, programokat szervezni, családi életet élni, családi életre nevelni a gyermekeiket.
Célunk, hogy a helyi közösség megtapasztalja, képes szervezési, mentális segítséget nyújtani a családoknak, kipótolni hiányaikat, hogy a felnövekvő generációk testi-, lelki egészsége biztosított legyen. egészségesebb társadalomban nőjenek fel.
Vállalásunk
Hol? Mit? Hogyan csinálunk?
Meg szeretnénk mutatni, hogy a gyerekek az élményeken, a játék tevékenységen, a saját tapasztalataikon keresztül képesek úgy tanulni, hogy az belső tapasztalattá, motivációvá válik.
Szeretnénk segítséget nyújtani szülőknek, hogy megtapasztalják: az őket körülvevő támogató közösség képes pótolni hiányaikat, képes segíteni a családi működést, úgy, hogy közben a közösség is fejlődik: pl. pótolni az elmaradt többgenerációs kapcsolatokat, egészséges működési mintákat adni.
Be szeretnénk bizonyítani, hogy az erdei iskolák mintájára a falusi iskola modell alkalmas arra, hogy iskolai osztályok működő, kis közösségekben szerezzenek saját élményű tapasztalatokat a faluközösség, családi gazdaság működéséről, hagyományőrzésről, hagyományos mesterségekről.
Meg szeretnénk győzni az egyes embert arról, hogy lelki egészség-védő faktor az, ha szociokulturális kapcsolatokat teremtenek a helyi közösségben élőkkel.
Vállalásunkat gyermek-, családi, közösségi, élménypedagógiai, hagyományőrző foglalkozások, programok, projektek, táborok szervezésével, szociális segítségnyújtással, mentor programok kidolgozásával, megvalósításával, élménypedagógia módszerekkel, közösségi-, informális tapasztalati tanulással, kompetencia fejlesztéssel kívánjuk elérni.
Szakembereink
Ismerd meg a csapatunkat!
Erdeiné Csepregi Zsóka
pedagógus, CSÉN tréner, képzésben lévő családterapeuta
Havas Ágnes
pedagógus, mediátor, CSÉN-tréner
Hangyási Kriszta
adminisztráció
Uhrin Csaba
drámapedagógus
Inzám Éva
népi játszóház vezető
Békefi Balázs
egyetemi hallgató
Tóth Andris
grafikus, média tanár
Hencz Margó
Kézműves, népi iparművész
Szabó Ágnes
pedagógus, művészetterapeuta
Erdei Gyula
településmérnök, ezermester
Tűzkő Salamon
egyetemista, rubik kocka oktató
Richter Zsuzsi
művésztanár
Szabó Ágnes
népi játszóház vezető
Vermes Kornél
egyetemi hallgató, rubik kocka oktató
Szűcsné Bata Lívia
pedagógus
Haragonics Zalán
pedagógus, drámainstruktor
Lak Gyula
örökös Mikulás
Lombár Eszter
építész szakos egyetemi hallgató
Spekker Ágota
egyetemi hallgató
Bércziné Nagy Irma
ny.pedagógus
Tények röviden
filmet készítettünk a gyerekekkel!
kg lisztet használtunk fel csigatészta készítéshez
zokniháborúban vettünk részt
Partnereink, referenciáink